Poslední novinky

TEST SPORT GLIDE 107

748e206677b65d0b0fca4c7f7e26ff9f_e7d3ff0b9f002d49.jpg

Adam - Subjektivní test Sport Glide


Pro dnešní test si beru do kapsy fob od motocyklu Sport Glide.

Sedám na motorku a cítím, jako bych sedl na malou Street Glide. Při mé výšce 175 cm (celkem čahoun) dosáhnu pěkně na zem.

Zahřeji motorku na 900 otáček a vyrážím od prodejny Harley - Davidson - Ostrava.
Přes město zjišťuji, že motorka je lehká a pořád ji mám pod kontrolou. Předjíždím první auta a motorka zrychluje snad na každý rychlostní stupeň bez jakéhokoli kuckání...
Držím ji nad 2500 otáček a motorka je naprosto poslušná.

Vyrážím za město a tím, že jsem vzal s sebou Richarda na Fatbobovi 114, nervózně mi dýchá na záda. Za Ostravou jedu po dálnici a zjišťuji, že je to opravdu klidná motorka, která reaguje na vše, co po ní chci, ale tak nějak mě úplně uklidnila. Zdá se mi, že na cestování by to byla super volba.
Sedím s nohama vepředu, ale přitom mírně pokrčenýma, abych mohl sedět i díky řídítkům vzpřímeně (z toho záda bolet nebudou).

Ještě chvíli se dívám co a jak, zařadím konečně šestku a zapínám tempomat. Ten jde vypnout spojkou i brzdou, ale úplně nejlépe otočením plynu na druhou stranu směrem od sebe.
Při ideální rychlosti 120 km/h mám pouze 2700 otáček a vše je pořád dokonale čisté a čitelné. Ta motorka je tak vyvážená na klidnou jízdu, že Vám manželka odpustí i to, že jste místo nové kuchyňské linky koupili zrovna tuhle motorku.

Dojíždím do Opavy a vidím prvního kluka na Bavoráku… Tak nějak mi to nedalo a v zatáčce jsem mu musel ukázat, že jsme taky ve hře.
A tady někde ruply saze a klidná jízda už nehrozí. Kruháč projíždím až na poslední výjezd a čekám, kdy líznu stupačkou o zem… a furt nic. Tím, že jsou kola relativně úzká, jde motorka pěkně k zemi, ale nikde jsem nic nechytil.

Opavu jsme projeli asi ve 3X50 km/h, což se může :)... Na dlouhé rovince mírně drcnu do maximálky, která je u všech modelů už 180 km/h, pokud jej neodmapujete. Směrem na Vítkov potkávám jezdce na Banditovi, dám o sobě vědět a on se krásně chytil.
Po chvíli ho v kopci beru hned za zatáčkou, takže krouťák je cítit i ve vyšších rychlostech.

Dále už držím svižné tempo a sleduji reakci při prudkém podřazení. Ale motor to všechno bere pořád bez seknutí zadního kola. Už mě zase překvapuje, že stále reaguje na všechno tak nějak hladce a chce, abych si to užil...


Ve Vítkově to na Podhradí beru dost na těsno a v druhé vracečce cítím, jak beru celou zatáčku stupačkou o zem. Tím, že je gumová, žádná panika se nekoná a zbylé zatáčky jedu stejně. Po chvíli zastavuji v poli a dávám si pauzu. Richard na Fatbobu sdílí mé nadšeni z dnešní vyjížďky. Dáváme si cigáro (já vím, že bych neměl) a docházíme k závěru, jak se Harley posunul, že mladí kluci ve 30 letech závodí na Harley a jsou z toho úplně odvaření.


Vyrážíme zpátky a asi ve 110 km/h se v cestě objevil bažant velký jak krabice. Jdu úplně na přední brzdu a motorka i tentokrát poslouchá a ani se nehne. Jen slyším pískot gum, ale to jen Richard za mými zády byl ještě důraznější a překvapil i Abs.

Takže krizovka nebyla vůbec pro tuhle motorku žádná zkouška. Už jsme zvolnili a mi dochází, jak to je… Tahle Sport Glide je prostě malá Street Glide pro někoho, kdo nechce velkou těžkou motorkou. Pro člověka, který chce jet na kafe, ale i se ženou k moři. Tahle motorka celou dobu chce, ať jedete do 120km/h, a tam Vám nabídne největší komfort a bude Vás pořád uklidňovat. Nevím, jak je to možné, ale je to kochací motorka, která umí překvapit sportovním zážitkem. Když jsem pak sundal přední plexi a kufry, stál přede mnou Softail Slim.

Pokud bych měl nějak hodnotit tuto motorku, myslím, že se jedná o jednu z nejlepších a nejkompaktnějších, co Harley nabízí. Je komfortní jak pro řidiče, tak spolujezdce (při dokoupení zadní opěrky).
Na to, že je druhá nejlevnější v radě Softail, jsou ve výbavě kufry, tempomat, plexi (sice nejmenší, co jsem viděl), které ale funguje lépe než obrovské plexi. Vzduch jde krásně nad přilbu a ani ve vysoké rychlosti nebyla nikde žádná turbína.

Bude Vás bavit, jak Vás bude sama vozit a odpouštět všechny chyby (pokud jste už Harley pochopili).  Když budete chtít, nastavíte si tuhost zadního tlumiče, a to buď na komfort nebo na tužší styl podle váhy posádky.

Jedná se o nejkompaktnější motorku a ještě ke všemu se dvěma vzhledy.

Doporučuji se projet a vyzkoušet. Věřím, že každý si vybírá svou motorku podle jiných kritérií a užitečnosti. Proto berte můj článek jen jako odrazový můstek.


Popis moto:
Harley-Davidson
Sport Glide 107
Zdvihový objem:1745 ccm
Výkon:62 KW  


Používáme soubory cookie, abychom zajistili, že vám na našich webových stránkách poskytneme ten nejlepší zážitek. Pokud budete nadále používat tuto stránku, budeme předpokládat, že jste s tím spokojeni. Další podrobnosti naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.

Odmítnout všechny soubory cookie Přijmout pouze nezbytné soubory cookie Přijmout všechny soubory cookie